1 februari 2011 was het weer zo ver. Een oudergesprek met de juf, intern begeleidster en ambulant begeleidster van Danny. Even daarvoor hadden we ook zijn rapport gekregen.
Zijn rapport gaf een heel goed beeld van Danny, precies zoals wij Danny ook zien. Zijn kennis was redelijk op orde. Lezen reken en schrijven waren voldoende. Alleen wat wel erg vaak als opmerking werd geschreven was dat Danny erg veel sturing nodig heeft. We kregen hierbij het gevoel dat de school daar toch wel wat problemen mee had. Dat bracht toch wel weer wat spanning met zich mee naar het oudergesprek. Immers, dat was ook de reden waarom Danny van de basisschool was weggestuurd. Dat gevoel en onzekerheid van toen kwam toch wel weer boven. Natuurlijk weten we dat Danny veel sturing nodig heeft we hopen maar dat de school daar niet zo veel problemen mee heeft.
Op 1 februari dit jaar (2010) hadden we ons eerste oudergesprek naar aanleiding van Danny zijn rapport. Bij dat gesprek zijn Danny’s juffen, de interne begeleidster, de ambulante begeleider en wij aanwezig. We zouden daar Danny’s rapport gaan bespreken en een handelingsplan opstellen.
Een beetje zenuwachtig gingen we het gesprek in. Wij vinden in ieder geval dat het heel goed gaat. We merken aan Danny dat hij het naar zijn zin heeft op school. Het is wel zo dat hij nog steeds niet echt met andere kinderen gaat spelen. Maar wat zou de school van Danny vinden en gaat het goed genoeg?
Na de zomervakantie van 2009 is Danny gestart op de SBO. Danny heeft de hele zomervakantie uitgekeken om naar zijn nieuwe school te gaan. Vanaf de eerste dag dat Danny met het busje naar zijn nieuwe school ging was het een feestje voor Danny. Hij heeft eigenlijk geen last gehad met deze omschakeling. Je ziet dan wel meteen de voordelen van SBO. Waar Danny op de basisschool eigenlijk niet veel verder kwam kan knutselen, kleuren en kleien zagen we hier als snel dat Danny met (hele simpele) rekenwerkjes thuis kwam.
Danny is nu erg geïnteresseerd is rekenen, cijfers en letters en vind het erg leuk om daarmee bezig te zijn. Ook in het kleuren en knutselen zien we een verbetering, hij is geconcentreerder bezig en kan nauwkeuriger werken.
Na de zomer is Danny gestart op de SBO. Danny heeft de hele zomervakantie uitgekeken om naar zijn nieuwe school te gaan. Vanaf de eerste dag dat Danny met het busje naar zijn nieuwe school ging was het een feestje voor Danny. Hij heeft eigenlijk geen last gehad met deze omschakeling. Je ziet dan wel meteen de voordelen van SBO. Waar Danny op de basisschool eigenlijk niet veel verder kwam kan knutselen, kleuren en kleien zagen we hier als snel dat Danny met (hele simpele) rekenwerkjes thuis kwam.
Lees verder bij: